vodilna slika

Nevarno križišče Westrove in Šegove ulice v Novem mestu odslej varnejše z opozorilnim sistemom COPS@road

datum: 20. 11. 2014

Število prometnih nesreč v križiščih, opremeljenih s tem sistemom, se lahko zniža do 90 odstotkov.

Novo mesto, 20. november 2014 – Mestna občina Novo mesto je v sodelovanju z Zavarovalnico Triglav in podjetjem Aktivna signalizacija Korun na nepreglednem in nevarnem križišču Westrove in Šegove ulice, kjer se je v preteklosti zgodilo nadpovprečno število prometnih nesreč, postavila opozorilni sistem COPS@road. Gre za enega prvih tovrstnih sistemov na slovenskih cestah, ki s svetlobnim signalom voznika na neprednostni cesti opozori na potencialno nevarnost trka v času, ko se na prednostni cesti približuje drugo vozilo. Kot je na današnji simbolični predaji sistema v uporabo poudaril župan Mestne občine Novo mesto Gregor Macedoni, na ta način zagotavljamo bistveno večjo varnost vseh udeležencev v prometu v tem križišču.

 

Po podatkih Policije se je v zadnjih šestih letih na križišču Westrove in Šegove ulice v Novem mestu predvsem zaradi slabše preglednosti na prednostno cesto ob vključevanju z neprednostne ceste pripetilo več kot 20 prometnih nesreč. Dodatni verjeten razlog je v tem, da ravni odsek prednostne ceste, kjer se nahaja križišče, omogoča višje hitrosti vozil na prednostni cesti, kar dodatno povečuje tveganje za nastanek prometne nesreče. S postavitvijo sistema COPS@road na tem križišču bodo vozniki ob približevanju križišču dobili dodatno informacijo o povečani nevarnosti trka in s tem opozorilo na previdnost.

 

Na križišču centralna enota s prikazovalnikom in dve dislocirani detektorski enoti

COPS@road je aktivni opozorilni sistem, ki vključuje elemente za detekcijo in opozarjanje prometnih udeležencev ter module za radijsko komunikacijo med postavljenimi enotami sistema. Centralna enota s svetlobnim prikazovalnikom je postavljena nad prometnim ogledalom na prednostni cesti in opozarja voznike, ki se z neprednostne ceste (Westrove ulice) vključujejo na prednostno cesto (Šegova ulica). Pred križiščem z vidika udeleženca na neprednostni cesti se nad prometnim znakom ''STOP'' nahaja enota, ki vsebuje detektor približevanja vozil ter dva rumena utripalca, ki opozarjata na približevanje nevarnemu cestnemu odseku in dodatno povečujeta vidnost znaka ''STOP''. Sistem je opremljen še z dvema oddaljenima brezžičnima detektorskima enotama levo in desno od križišča, ki zaznavata detekcijo vozil po prednostni cesti proti križišču. Kadar centralna enota s svetlobnim prikazovalnikom sočasno zazna približevanje vozil na neprednostni in prednostni cesti, voznike z utripanjem trikotnika s klicajem opozarja na potencialno nevanost trka. Poudarjamo, da ne gre za semafor ali drugo obliko zavezujočega prometnega sistema, pač pa za dodatni opozorilni sistem.

 

010 splet.jpg

 

Skupaj za večjo prometno varnost v Sloveniji

Kot poudarja župan Mestne občine Novo mesto Gregor Macedoni, bo postavitev sistema COPS@road prispevala k večji pozornosti voznikov, s čimer se bo, kot pričakujemo, bistveno povečala varnost vseh udeležencev v prometu. »Cilj vgradnje in delovanja tega sistema je izboljšanje stanja prometne varnosti na delu prometno zelo obremenjenega križišča, kjer se srečujejo številne kategorije udeležencev v prometu, obenem pa skozi presek križišča poteka tudi šolska pot. Vgradnja sistema in spremljanje učinkov bo zagotovo merodajna podlaga za uporabo aktivne prometne signalizacije tudi na drugih prometno nevarnejših lokacijah v Mestni občini Novo mesto«, še dodaja župan.

 

V sklopu projekta Skupaj za večjo prometno varnost v Sloveniji je Zavarovalnica Triglav finančno podprla postavitve 12 sistemov COPS@road na nevarnih cestnih odsekih v različnih slovenskih regijah, kjer obstaja povečana nevarnost trkov zaradi nepreglednosti in tako prispevala k aktivnejšemu zmanjševanju nevarnosti prometnih nesreč. Med prvimi izbranimi kritičnimi križišči je to križišče v Novem mestu. »V Zavarovalnici Triglav si želimo prometno varnost v Sloveniji postaviti na višjo raven. Med akcijami, ki jih izvajamo, je tudi sodelovanje pri postavitvi sistemov COPS@road. Znano je, da je bilo na križišču Westrove in Šegove ulice v zadnjih letih nadpovprečno število prometnih nesreč glede na druge cestne odseke v okolici. Posebej zaskrbljujoča je teža posledic teh nesreč. Veseli me, da se bomo od danes naprej na tem delu občine vsi počutili varnejše,« je ob otvoritvi križišča povedal Edo Povhe, direktor Območne enote Novo mesto Zavarovalnice Triglav.

 

Sistem s programsko nadzorovanimi senzorji

Sistem COPS@road je razvilo mlado slovensko podjetje A.s.K in je posebej učinkovit na nepreglednih cestnih odsekih, kjer je zaradi slabe vidljivosti onemogočena dobra presoja voznika pri vključevanju na prednostno cesto. Sistem s programsko nadzorovanimi senzorji in aktivnim svetlobnim prikazovalnikom udeležence pri vključevanju na prednostno cesto opozarja na nevarnost trka v realnem času. Z delovanjem na sončno energijo ga je mogoče namestiti tudi tam, kjer ni omrežne infrastrukture. »V podjetju A.s.K smo zelo veseli sodelovanja z Mestno občino Novo mesto in Zavarovalnico Triglav, kar je znak, da obstaja posluh za izboljšanje varnosti na cestah s tehnološki inovativnimi pristopi. Dosedanje statistike nekaterih že postavljenih sistemov kažejo izboljšanje varnosti tudi za 90 odstotkov. Verjamemo, da lahko tudi na tem križišču omogočimo boljšo varnost z opozarjanjem v realnem času, s čimer prometni udeleženci dobijo dodatne informacije o dogajanju v neposredni bližini križišča, na podlagi katerih lahko sprejemajo odločitve v prometu, ki bodo botrovale njihovi večji varnosti,« je povedal Peter Korun, direktor podjetja A.s.K.

 

021 splet.jpg

 

nazaj