Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.
Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.
Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.
901-0005/2025-429 Pobuda za razpis referenduma o odprtju glavnega trga za promet
Datum: 17. 04. 2025
Urad: Kabinet župana
Svetniška skupina: Samostojni svetniki
Svetnik: Silvo Mesojedec
Vprašanja, pobude in pohvale
Pobuda za razpis referenduma o odprtju glavnega trga za promet
POBUDA ZA RAZPIS REFERENDUMA O ODPRTJU GLAVNEGA TRGA ZA PROMET
Na podlagi 81. člena Statuta Mestne občine Novo mesto (Dolenjski uradni list, št. [14]/[2019]) kot občinski svetnik vlagam POBUDO ZA RAZPIS REFERENDUMA o spremembah prometne ureditve na območju Glavnega trga v Novemu mestu.
PREDLOG SKLEPA:
Občinski svet Mestne občine Novo mesto na podlagi 81. in 84. člena Statuta Mestne občine Novo mesto razpisuje referendum o ureditvi prometnega režima na Glavnem trgu v Novem mestu.
REFERENDUMSKO VPRAŠANJE:
»Ali ste ZA spremembo Odloka o ureditvi cestnega prometa v Mestni občini Novo mesto, s katero se na območju Glavnega trga ponovno vzpostavi enosmerni tekoči promet motornih vozil z omejitvijo hitrosti 30 km/h in možnostjo kratkotrajnega parkiranja (do 30 minut)?«
ZA PROTI
OBRAZLOŽITEV:
1. Pravna podlaga:
81. člen Statuta Mestne občine Novo mesto, ki določa, da občinski svet lahko na predlog župana ali člana občinskega sveta razpiše referendum o vprašanjih iz svoje pristojnosti.
• V 2. členu Odloka o ureditvi cestnega prometa v Mestni občini Novo mesto je definirano ožje mestno središče :
• 2. člen, 1. odstavek, 2. točka:
ožje mestno središče zajema območje od križišča Seidlove ceste z Rozmanovo ulico do zaključka Glavnega trga ob Kandijskem mostu.
. Člen, ki pristojnemu organu daje možnost določanja prometnih režimov
5. člen:
Občinski svet Mestne občine Novo mesto z odredbo določi:
• javne parkirne površine, kjer se plačuje parkirnina,
• posamezne cone,
• upravičence do parkiranja, število dovolilnic na stanovanjsko oziroma poslovno enoto in višino takse,
• območja za pešce,
• višino parkirnine za parkiranje na javni parkirni površini,
• čas, v katerem se plačuje parkirnina,
• višino stroškov odvoza in hrambe nepravilno parkiranih vozil.
2. Vsebinska utemeljitev:
Odprtje Glavnega trga za enosmerni promet z omejitvami bi:
• Znatno izboljšalo dostopnost mestnega jedra
• Povečalo obisk lokalov in trgovin v mestnem središču
• Spodbudilo gospodarske dejavnosti v tem predelu mesta
• Razbremenilo okoliške prometnice, ki so trenutno preobremenjene
• Ohranilo varnost pešcev in kolesarjev z ustreznimi prometnimi ureditvami
3. Predlog izvedbe referenduma:
Skladno s statutom občine predlagam, da občinski svet na majski seji sprejme sklep o razpisu referenduma, ki naj se izvede septembra 2025, da se zagotovi dovolj časa za informiranje občanov o vseh vidikih predlagane spremembe prometnega režima.
4. Finančne posledice:
Stroški izvedbe referenduma se krijejo iz proračunske postavke za izvedbo volilnih opravil. Sprememba prometnega režima v primeru pozitivnega izida referenduma bi zahtevala sredstva za:
• Ponovno prometno ureditev Glavnega trga
• Postavitev ustrezne prometne signalizacije
• Izdelavo elaborata prometne ureditve
Natančno oceno stroškov bo pripravila pristojna služba občinske uprave v primeru pozitivnega izida referenduma.
ZAKLJUČEK:
Predlagam, da se moja pobuda za razpis referenduma uvrsti na majsko sejo občinskega sveta, kjer bom pobudo dodatno utemeljil. Prepričan sem, da gre za vprašanje, ki pomembno vpliva na kvaliteto življenja v našem mestu in o katerem je prav, da odločajo občanke in občani.
Novo mesto, dne 16.04. 2025
Predlagatelj:
Silvo Mesojedec
Samostojni občinski svetnik
Odgovor
Odgovor:
Svetnik Silvo Mesojedec je dokument »Pobuda za razpis referenduma o odprtju Glavnega trga za promet« na Mestno občino Novo mesto poslal preko obrazca za svetniške pobude.
Ponovna vzpostavitev prometa na območju Glavnega trga je v nasprotju s izvedbenimi dokumenti projekta prenove Glavnega trga ter strategijami razvoja ožjega mestnega središča in bi imela po našem mnenju ravno nasprotni učinek od predlaganega.
Pri prenovi, podprti z evropskimi sredstvi, smo sledili tako stališčem nosilcev urejanja prostora kot rezultatom široke javne razprave ter na ta način pristopili k funkcionalni prenovi javnih površin v mestnem jedru z ureditvijo urbane opreme, ukinitvi tranzitnega motornega prometa v centru mesta, povečanju števila kolesarjev in pešcev ter večji prometni varnosti za šibkejše udeležence v prometu, kar pomeni, da bi s ponovno uveljavitvijo motornega prometa v celoti nasprotovali osnovni nameri ustvarjanja prometno varnega javnega prostora. S prenovo trga nam je tudi uspelo, da je kljub slovenskim trendom center mesta postal visoko zaželena destinacija za bivanje in se večje število mestnih nepremičnin ureja v nove bivalne prostore, po prenovi se je povečala tudi gostinska ponudba, medtem ko pa se enako kot drugod soočamo s slabšim stanjem na področju poslovne ponudbe. Tu smo del globalnih trendov, kjer majhne trgovine, ki so bile v preteklosti priljubljene, težko konkurirajo spletnim trgovinam in nakupovalnim središčem, pri čemer motorni promet na omenjene nakupovalne navade nima vpliva. V specifično okolje, kot je mestno jedro, je zato potrebno privabiti nove vsebine, ki pritegnejo kupce in obiskovalce, in zadržati obstoječe ponudnike.
Po našem mnenju moramo cilj še večjo oživitev mestnega jedra doseči z unčikovitimi ukrepi, eden od teh je, da smo v ta namen marca 2025 ustanovili delovno skupino, ki je usmerjena v aktivno naslavljanje problematike oživljanja mestnega jedra.
Pripravili: dr. Jana Bolta Saje,
Maja Gorenc, direktorica
višja svetovalka
Monika Gabrič Simon,
Vodja Kabineta župana
mag. Rok Hudovornik,
vodja Urada za finance in splošne zadeve
(po pooblastilu št. 100-0015/2025-26 z dne 8. 5. 2025)
Nazaj na seznam