Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.
Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.
Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.
901-0016/2025-514 Prometna ureditev v Novem mestu!
Datum: 02. 10. 2025
Urad: Urad za infrastrukturo
Svetniška skupina: Gibanje svoboda
Svetnik: Andrej Kastrevec
Vprašanja, pobude in pohvale
Iz lastnih izkušenj sem prišel do ugotovitve, da v vse večjem prometu in zastojih predvsem v prometnih konjicah semaforji delujejo neracionalno in še dodatno ustvarjajo zastoje. Na semaforju iz Šmihelskega mostu proti Bršljinu je že bil interval 60 sekund in za na levo proti Bršljinu 30 sekund. Sedaj v največji konici pa je nerazumljivo 30 sekund in levo za Bršljin 15 sekund. Sprašujem se, kdo se igra s temi semaforji in ali se res tisti ki odloča v teh stvareh, ne more sam zapeljati tam, da bi ugotovil dejansko potrebo po korekciji semaforja. To velja tudi za ostale semaforje....
2. V Bršljinu so že večkrat poslali na Občinsko upravo pobudo po ureditvi reklamnega panoja, ki moti pogled tako pešcem kot tudi motornim vozilom in je nevarno za vse udeležence v prometu. Predlagajo vsaj delni zamik in pričakujejo odgovor (tudi KS Bršljin) na njihove že poslane pobude glede tega problema.
3. Prehod čez železnico v Bršljinu je za pešce in kolesarje nevaren, saj v razdalji prehoda ni prostora za varen prehod tako ne na eni strani kot tudi ne na drugi. Pešci (mamice z vozičkom) in kolesarji morajo na tej razdalji dobesedno vskočiti na vozno površino, kar je ob zelo gostem prometu zelo nevarno. Dajem pobudo, da se preuči možnost rešitve ne glede vezano na projekt podhoda, kateri se še ne ve točno kdaj naj bi se dela začela. Prosim da se odgovor pošlje tudi na KS Bršljin.
Odgovor
1. V programsko opremo semaforjev lahko posegajo izključno pooblaščene osebe, spremembe režimov pa se izvajajo le na podlagi naročila upravljavca ceste. Mestna občina Novo mesto kot upravljavec občinske ceste, ki poteka skozi navedeno križišče, ni naročila nobene spremembe signalnega programa.
Temeljni program semaforja ostaja nastavljen na 60 sekund zelene in 30 sekund rdeče luči v smeri iz Šmihelskega mostu proti Bršljinu. Pomembno pa je poudariti, da je ta semafor povezan s semaforjem v Šmihelskem križišču (križišče Šmihelske, Topliške in Kandijske ceste) ter s semaforjem v križišču pri NLB banki (križišče Seidlove ceste, Rozmanove ulice in Kettejevega drevoreda). Vsi trije delujejo v usklajenem režimu, kar omogoča boljšo pretočnost prometa skozi celoten odsek.
Na omenjenem semaforju obstaja tudi poseben semaforski program, ki se samodejno aktivira ob nižji prometni obremenitvi – ta režim se običajno sproži ob vikendih ali v nočnem času in deluje glede na vozila, zaznana v indukcijskih zankah v vozišču. Prav tako sistem upošteva aktivacije pešcev in kolesarjev, ki z gumbom sprožijo prehod čez cesto, zato se lahko svetlobni intervali začasno spremenijo.
Vzdrževalcu svetlobnih prometnih znakov je bilo 20. 10. 2025 naročeno, da preveri tehnično brezhibnost semaforskega sistema in potrdi, ali morda obstaja tehnična napaka, ki bi lahko vplivala na režim delovanja.
2. V inšpekcijskem postopku je bilo ugotovljeno, da je upravljavec občinske ceste izdal soglasje št. 423-04-46/2022-1806 z dne 30. 11. 2005, s katerim je dovolil postavitev svetlobnih vitrin na Ljubljanski cesti. Ob pregledu stanja na terenu je bilo ugotovljeno, da pregledna berma ni ovirana in da je vozniku omogočen nemoten pogled na pločnik pred prehodom za pešce, zato preglednost ni zmanjšana.
3. Na podlagi pobude KS Bršljin so bile v letu 2023 izvedene aktivnosti za preveritev možnosti predčasnega izboljšanja stanja za pešce na nivojskem prehodu v Bršljinu. Na Slovenske železnice (SŽ) je bila poslana pobuda, ki je obsegala želje KS Bršljin s konkretnim predlogom za izboljšave. Naknadno je bil v novembru 2023 izveden terenski ogled s predstavniki SŽ, kjer smo prejeli neuradna pojasnila, da zaradi odprtega projekta ureditve podvoza Slovenske železnice ne nameravajo pristopiti k predhodnem parcialnem urejanju obstoječega nivojskega prehoda. Predhodno urejanje bi tako v celoti predstavljalo strošek občine ter pripravo celovitega projekta, ki bi neizogibno obsegal celovito urejanje nivojskega prehoda s prestavitvijo signalnih naprav, vseh potrebnih vodov, podaljšanjem zapornic, ureditvijo ovir za prehajanje, razširitev območja proge ipd. Poleg tega je predstavnik SŽ na terenu pojasnil, da zaradi tehničnih omejitev (območje železniške postaje, neposredna bližina kretnice,…) umestitev prehajanja za pešce na mestu nivojskega železniškega prehoda na strani ceste, kjer poteka obstoječi pločnik, ni mogoče.
Zaradi kompleksnosti predhodnega reševanja situacije ter zavračanja začasnih oziroma parcialnih rešitev brez celostnega načrta, občina sama trenutno ne more uresničiti podanih pobud krajevne skupnosti, čeprav se zaveda obstoječe problematike. Reševanje slednje aktivno naslavljamo s pripravo projekta ureditve podhoda v sodelovanju s pristojnimi institucijami.
Pripravili:
Martina Ana Vrhovnik
vodja službe za medobčinski nadzor
Emina Vrbetić
vodja Oddelka za promet in mobilnost
Klemen Beličič
višji svetovalec za promet in mobilnost
dr. Jana Bolta Saje
direktorica občinske uprave















