Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.
Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.
Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.
901-0002/2025-404 Pobuda za hitrejše in bistveno bolj strokovno saniranje udrtih jaškov na ulicah Novega in občinskih cestah v celotni občini, prostora ob teh jaških, poškodb asfalta na teh površinah, za informiranje o vsebini soglasij za posege v ulice,
Datum: 20. 03. 2025
Urad: Urad za infrastrukturo
Svetniška skupina: DeSUS - Demokratična stranka upokojencev Slovenije
Svetnik: Mag. Adolf Zupan
Vprašanja, pobude in pohvale
Spoštovani, na podlagi številnih pripomb in izrazov nezadovoljstva, ki jih prejemam kot predsednik Sveta KS Majde Šilc in občinski svetnik ter odzivanja sodelavcev občinske uprave, dajem naslednjo podrobneje razdelano pobudo:
1. Da se določi bistveno višja časovna prioriteta za odpravljanje na žalost številnih poškodb na uličnih površinah v lasti občine ( udrtih jaških, okolici teh jaškov, poškodb asfalta – udrtine, lomljenja asfalta, posedanja dela ulic oz. cest in podobno
2. Da se te poškodbe odpravljajo sproti in ne v paketih oz. šele po več mesecih ali celo letih
3. Da se me informira, če se naroči sanacija upravljalcu infrastrukture, na kateri je nastala poškodba. Če se ne, zakaj se ne. Prosim tudi opis procesa naročanja sanacije ( časovno ) in kaj stori Mo Nm, če tak upravljalec ne odreagira
4. Kakšna je vsebina soglasja za posege v občinske ulice in ceste ? Ali je v njem določeno, kako se sme izvesti poseg, ali se opravlja nadzor posameznih pomembnih faz posega ( kako je pripravljena na primer posteljica jaška, ali se upravljajo kakovostni materiali, kako se prevzema opravljeno delo…
5. Ali je v teh soglasjih določeno, da sme občina v primeru, ko nastanejo primeri iz točke 1 in upravljalec v od Mo Nm odrejenem roku ( lastnik ulice oz. občinske ceste ) okvare oz. poškodbe ne sanira, to naroči občina in zaračuna navedenemu upravljalcu.
6. Da se sanacije in novi posegi na ulične in cestne asfaltne površine izvajajo z ravnimi rezi asfalta, primerne oz. običajno večjimi površinami od sedanjih
7. Da se upoštevajo predlogi uporabnikov ulic in cest, da se sanacije izvajajo tudi na ulicah, ki več let čakajo na celovito obnovo. Tak izrazit primer je velik del Ragovske in Jakčeve ulice. V tem primeru je sprejemljivo, da se zaradi planirane celovite obnove izvedejo dela na nekoliko nižjem nivoju. V KS Majde Šilc dobivamo pripombe, da je cesta neuporabna, še posebej za številne voznike z okvaro hrbtenice in drugih bolezni, kjer je veliko tresenje med vožnjo škodljivo. Tako poškodovana cesta pa povzroča škodo tudi na vozilih. Prav na teh dveh ulicah bi Mo Nm lahko naročila sanacijo na več jaških v upravljanju T2.
8. V drugih primerih, ko ne gre za primere iz točke 7 pa je treba sanacije izvesti bistveno bolj strokovno ( ne pa z nametanim asfaltom, brez valjanja….)
9. Mo Nm bi morala najti način, da doseže podobno delo na državnih cestah. Ni dovolj zgolj posredovanje pritožb oz. predlogov občanov, KS in drugih upravljalcu državne ceste. Izražam prepričanje, da bi s primernim pristopom pri teh dosegli več kot sedaj, ko se informacija o takem stanju zgolj posreduje in ne urgira sanacija. O več takih primerih smo vas iz KS Majde Šilc že obveščali.
10. Predlagam, da se sanacije opravljajo sproti in ne šele z naročilom tedaj, ko se zbere več potrebnih del. Iz takega pristopa izhaja bojazen, da sanacije poškodb plača po nepotrebnem Mo Nm. Tak pristop pa tudi odraža neprimeren odnos do več tisoč voznikov, ki na bolj prometnih ulicah dnevno uporabljajo posamezne prometnice
11. Na koncu – ni vnemar nepotrebna jeza voznikov, ki se prenaša na predstavnike KS, občinske svetnike, kritizira se po nepotrebnem župana in tudi večino dobrih sodelavcev občine.
12. Gospod župan, zgolj iz občutka posredujem še pobudo o razmisleku, da je morda na posameznih področjih občinske uprave sodelavcev premalo ? To sklepam iz opazovanja njihovega dela, iz njihovih izjav in delnega poznavanja njihovega velikega opravljenega obsega dela. Tudi na področju, na katerem zaznavam opisane probleme.
Prosim odgovore na točke od 1 do 10. Na koncu želim poudariti, da posredovanje teh predlogov ne pomeni očitanje slabega dela delavcev OU. Za to nimam podlage. Ti se največkrat odzivajo hitro in korektno. Opažam pa, da nimajo časa izvesti postopkov naročil izvajalcem, spremljati realizacijo in predlagatelje ( KS, občinske svetnike, občane povratno informirati o realizaciji, pozabi izvedbe naročil in podobno.
Odgovor
Občina se zaveda poškodb na uličnih površinah (udrti jaški, posedanja asfalta ipd.), vendar je celovita sanacija omejena z razpoložljivimi sredstvi koncesionarja, ki letno omogočajo le določeno število posegov. Poleg tega na mnogih območjih poteka ali je načrtovana obnova podzemne infrastrukture (vodovod, kanalizacija ipd.), zato bi površinska sanacija brez usklajevanja pomenila podvajanje stroškov. Občina v okviru letnega programa ureja najbolj kritične točke in si prizadeva za usklajeno, dolgoročno vzdrževanje cestne infrastrukture.
2. Poškodbe na uličnih površinah se praviloma odpravljajo posamezno in sproti, vendar ob upoštevanju varnostnih in drugih tehničnih kriterijev. Prednost imajo poškodbe, ki predstavljajo večjo nevarnost za udeležence v prometu ali lahko povzročijo dodatno škodo.Ob tem je treba upoštevati tudi razpoložljiva sredstva, vremenske razmere ter usklajevanje z drugimi vzdrževalnimi in infrastrukturnimi deli. V določenih primerih je zato bolj smiselna izvedba v sklopu večjega paketa del, kar omogoča učinkovitejšo izvedbo in racionalnejšo porabo sredstev.
Mestna občina Novo mesto ima sklenjeno pogodbeno razmerje s koncesionarjem za vzdrževanje občinske infrastrukture. Če je poškodba na infrastrukturi drugega upravljalca (npr. vodovod, plinovod ipd.), občina obvesti pristojnega upravljalca in zahteva sanacijo. O takšnih posredovanjih posameznikov in svetnikov praviloma ne obveščamo, razen v primeru konkretnih pobud. Če upravljalec ne odreagira pravočasno, občina ponovno urgira, v nujnih primerih pa lahko sanacijo izvede tudi sama na stroške upravljalca.
4. V soglasju za poseg v cesto so jasno določeni vrsta in namen posega ter točna lokacija na cesti, kjer bo izveden. Na podlagi ogleda terena, načrtov del, drugih projektov in obstoječe dokumentacije se določi obseg in velikost potrebnega posega ter sanacije. V skladu z veljavnimi tehničnimi predpisi so v soglasju podrobneje navedeni pogoji za sanacijo cestišča, in sicer vrsta, kakovost ter granulacija vgrajenega gradbenega materiala za zasip, debeline posameznih plasti in njihovo utrjevanje, izgradnja voziščne konstrukcije, način tesnitve stika z obstoječim asfaltom ter rok za izvedbo posega.
5. Soglasje vsebuje določbo, ki navaja, da je stranka kazensko in materialno odgovorna za vso škodo, ki bi nastala na cesti zaradi neustrezne sanacije. V primeru ugotovljenih napak se stranko pozove k njihovi odpravi. Če napake niso odpravljene v predvidenem roku, napake odpravi občina, ki izstavi račun povzročitelju oziroma stranki. Pomembno je poudariti, da se ta postopek nanaša na posege, za katere je bilo izdano soglasje. Velik del posegov pa se izvaja brez soglasij, kar pomeni, da je v takih primerih potrebno posredovanje nadzornega organa oziroma inšpektorata.
6. V soglasju je določeno, da morajo biti vsa dela izvedena v skladu s tehničnimi smernicami za posege v cesto, ki med drugim zahtevajo, da so robovi razkopa ravni oziroma ustrezno odrezani, pri čemer je uporaba primerne mehanizacije obvezna. Prav tako se zahteva zaradi omogočanja ustrezne zgostitve razrahljane zmesi v nosilni plasti širitev zaključne voziščne konstrukcije. Zaključno asfaltiranje mora biti tako izvedeno v trikratni širini izkopanega jarka, pri prekopih širine do 0,3 m pa v minimalni širini 1 m.
7. V navedenih primerih, kjer sta ulici planirani za celostno rekonstrukcijo, se izvajajo nujna vzdrževalna dela, katera zagotavljajo predvsem prevoznost. Zavedamo se, da so na nekaterih delih cest neravnine takšne, ki so za omenjene uporabnike lahko težavne, vendar so za sanacijo takih primerov potrebni večji gradbeni posegi, kateri pa so tik pred celostno prenovo nesmiselni in tudi negospodarni.
8. Način sanacije nepravilnosti na občinskih cestah je odvisen od primera do primera, katerega na osnovi strokovnih kompetenc in izkušenj določita upravljalec in koncesionar skupaj.
9. Občina vedno posreduje pritožbe in predloge upravljavcem državnih cest, vendar drugače kot s tem, da jih poziva k čimprejšnjemu ukrepanju ne more vplivati na njihove časovnike ali prioritete.
10. Način naročanja sanacij poškodb je odvisen od primera, katerega na osnovi strokovnih kompetenc in izkušenj določi upravljalec cest.
Zavedamo se velikega obsega dela na posameznih področjih in pomanjkanju kvalificiranih kadrov, zaradi česar vedno ne uspemo opraviti vseh nalog tako hitro kot bi si vsi želeli. Ves čas intenzivno iščemo nove kadre preko javnih razpisov, kar lahko spremljate tudi preko objav na naši spletni strani, in v okviru zakonskih omejitev delamo v smeri novodobnih načinov, kako pritegniti nov kader za delo v lokalni samoupravi. A je trenutno na trgu dela ponudba dobrih kadrov manjša od povpraševanja. Ne glede na to ves čas strmimo k reorganizaciji dela in optimizaciji kadrovskih virov, da smo lahko ob trenutnem številu zaposlenih čim bolj učinkoviti.
Pripravili:
Igor Tomažin
Strokovni sodelavec za investicije
Špela Bele Zatežić
vodja Oddelka za investicije
Emina Vrbetić
vodja Oddelka za promet in mobilnost
Franci Starbek doc. dr. Jana Bolta Saje
vodja Urada za infrastrukturo direktorica občinske uprave
Nazaj na seznam