Vlak

Sprejet DPN za nadgradnjo dolenjske železniške proge

datum: 03. 01. 2024

Vlada Republike Slovenije je konec minulega leta sprejela težko pričakovani sklep o pripravi državnega prostorskega načrta (DPN) za nadgradnjo dolenjske železniške proge na odseku Novo mesto–Ivančna Gorica do leta 2040, in sicer od vključno železniške postaje Birčna vas pri Novem mestu do železniške postaje Ivančna Gorica v skupni dolžini 44 kilometrov. Tako se bo načrtovala dvotirna elektrificirana železniška povezava, ki bo med Ljubljano in Novim mestom omogočala potovalne čase v trajanju okoli 50 minut.

Na progi Novo mesto–Ivančna Gorica je predvidena sanacija obstoječe proge, nadgradnja zgornjega in spodnjega ustroja obstoječega tira, pa tudi vzpostavitev dvotirnosti z dograditvijo drugega tira in elektrifikacija proge. Na posameznih odsekih proge je predviden nov potek dvotirne proge, preureditev postaj, postajališč in prehodov prek proge ter nadgradnja signalno-varnostnih naprav.

Na Mestni občini Novo mesto sklep vlade z zadovoljstvom pozdravljamo in se veselimo spodbudnih premikov, saj so župani ob trasi železnice na odseku Ljubljana–Metlika že večkrat predlagali celovito revitalizacijo dolenjske železnice.

Za dosego tega cilja so župani občin, po katerih vodi dolenjska železnica od Škofljice do Metlike in župan Karlovške županije leta 2018 podpisali tudi Dogovor o sodelovanju pri revitalizaciji čezmejne železniške infrastrukture Ljubljana–Grosuplje–Trebnje– Novo mesto–Metlika–Karlovec–Zagreb, s katerim se zavzemajo za modernizacijo železniške povezave, višjo potovalno hitrost, okrepitev nosilnosti proge, ureditev postajališč in odpravo nivojskih prehodov. Novembra 2023 je v Novem mestu zaživelo tudi Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje Poti prihodnosti Ljubljana–Novo mesto–Karlovec–Zagreb. Gre za prvo tovrstno evropsko združenje s sedežem v Sloveniji in 88. v EU, med njegovimi cilji pa sta oživitev in posodobitev železnice ter okrepitev območnega sodelovanja.

SKLEP o pripravi državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge.pdf

nazaj