APT-32.jpg

APT razkril letni program pod pretežno žensko taktirko

datum: 01. 02. 2022

Anton Podbevšek Teater je na včerajšnjem informansu VKLJUČENI in IZKLJUČENI oziroma predstavitvi letne produkcije skozi pogovor z Matjažem Bergerjem, Sanjo Nešković Peršin, Ivano Djilas in Yulio Roschina orisal predstave, s katerimi se bodo gledalcem premierno predstavili tekom leta.

PREMIERNA PRODUKCIJA APTa V LETU 2022:

  1. Skrito (avtorski projekt), koreografija in režija: Sanja Nešković Peršin; koprodukcija Anton Podbevšek Teater in Plesni Teater Ljubljana; v sodelovanju z Muzejem in galerijo mesta Ljubljane in Društvom za umetnost NOT, podprt s strani programa plesne podpore Dis-Tanzen (Republika Nemčija), ki ga financira Neustart Kultur, na pobudo nemške Zvezne vlade za kulturo in medije; (premiera marec 2022).
  2. Levitan {komentirana izdaja}, besedilo: Vitomil Zupan / dramatizacija: Eva Mahkovic, režija Matjaž Berger; koprodukcija Anton Podbevšek Teater in Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki, v sodelovanju s Cankarjevim domom Ljubljana; (premiera maj 2022).
  3. Nevidna ženska, besedilo: Slavenka Drakulić / avtorica priredbe in režija: Ivana Djilas; (premiera oktober/november 2022).
  4. Krvava svatba, besedilo: Federico Garcia Lorca / dramatizacija: Ana Lasić, režija: Yulia Roschina (premiera november/december 2022).

Izbor besedil ali kontekstov ali zvrsti za repertoar za leto 2022 je torej nastajal skozi refleksije opisanega: tako imamo na točki režije pred sabo tri avtorice in avtorja, ki so zelo različnih in razlikovalnih gledališki interpretacij in generacij in ki pripadajo plesnemu gledališču {Skrito}, postdramskemu {Nevidna ženska} in dramskemu {Krvava svatba} ter postdramskemu in dokumentatnemu {Levitan}.

Vitomil Zupan in Federico Lorca sta narativnosti, ki na eni strani razpirata uvid v realno dvajsetega stoletja {zapor, seksus, ljubezen, družbeno, jaz, mi, antagonizmi, arhaično}, na drugi pa tekst Slavenke Drakulić odpira specifična vprašanja ženskega diskurza {sodobna časovna prehajanja, staranje, vidnost, izgubljena participativnost v družbi, itd.}; inscenacija Skrito artikulira nevidni {travmatični} proces kinezisa plesočega telesa, ki se konstituira za pogled Drugega, pogled Kulture, itd.

nazaj