Znana idejna rešitev za brv v Irči vasi
datum: 14. 07. 2017
Zbornica za arhitekturo in prostor Slovenije je objavila zmagovalno arhitekturno rešitev za brv, ki jo Mestna občina Novo mesto načrtuje čez reko Krko v Irči vasi. Ocenjevalno komisijo je najbolj prepričala rešitev s sodobno mostno konstrukcijo, ki je obenem po zasnovi najbliže tradicionalni, viseči podobi brvi, in na eleganten način premošča Krko z minimalnimi posegi v naravno okolje. Izbrana rešitev v Novo mesto prinaša nov referenčen projekt na področju arhitekture in konstrukcije.
Znana idejna rešitev za brv v Irči vasi
Zbornica za arhitekturo in prostor Slovenije je objavila zmagovalno arhitekturno rešitev za brv, ki jo Mestna občina Novo mesto načrtuje čez reko Krko v Irči vasi. Ocenjevalno komisijo je najbolj prepričala rešitev s sodobno mostno konstrukcijo, ki je obenem po zasnovi najbliže tradicionalni, viseči podobi brvi, in na eleganten način premošča Krko z minimalnimi posegi v naravno okolje. Izbrana rešitev v Novo mesto prinaša nov referenčen projekt na področju arhitekture in konstrukcije.
Avtorji zmagovalne rešitve, inženirji gradbeništva Marjan Pipenbaher, Tomaž Weingerl, Aleš Filipič, arhitekti Blaž Budja, Rok Jereb in Nina Majoranc ter krajinski arhitekt dr. Dušan Stupar, so pri oblikovanju rešitve sledili čim bolj zadržanim in minimalnim posegom v občutljivo naravno okolje območja Krke. V tem smislu je most zasnovan brez vmesnih podpor, ki po mnenju avtorjev pomenijo grob poseg v naravno okolje in obenem lahko predstavljajo ovire v času neurij, ko se ob podporah nalagajo vejevje in debla podrtih dreves, kar zmanjšuje hidravlični profil in posledično dviguje nivo poplavnih voda. Obešena (viseča) mostna konstrukcija z vitko, oblikovno izčiščeno in racionalno konstrukcijo, kot tanka linija v blagi krivulji povezuje oba bregova in spominja na tradicionalne brvi preko hudournikov in potokov. Sodobna tehnologija prednapetih mostnih konstrukcij zagotavlja večjo togost in je manj občutljiva na dinamične obtežbe, omogoča pa bistveno večje razpone. V predlaganem projektu je razpon 125 metrov, s konstrukcijo debeline 42 cm na robu in 17 cm v srednjem delu. Opornika sta na obeh koncih mostu potopljena v brežini in na ta način povsem neopazna.
Mestna občina Novo mesto nove kolesarske in peš povezave, ki povečujejo kakovost življenja v občini, uvršča med prednostne razvojne usmeritve. Župan Gregor Macedoni je pred tednom dni na redni novinarski konferenci predstavil akcijski načrt za leti 2017 in 2018, v sklopu katerega želi občina to infrastrukturo nadgraditi in izboljšati. Del načrta je tudi nova brv v Irči vasi.
Več na spletni strani Zbornice za arhitekturo in prostor Slovenije.
nazaj