zemljevid krajevnih skupnosti

Predlogi naše KS glede Občinske celostne prometne strategije

datum: 22. 09. 2024

Tudi KS Majde Šilc je prispevala svoje predloge k Celostni občinski prometni strategiji.

Tako smo v dopisu nanizali kar nekaj konkretnih predlogov, ki naj bi izboljšali perečo prometno problematiko v naši krajevni skupnosti. Dopis objavljamo v celoti.

Občinska celostna prometna strategija - predlogi

Svet KS Majde Šilc se je na svoji 18. seji 16. 9. 2024 seznanil s predlogom občinske celostne prometne strategije (OCPS) in po razpravi oblikoval nekaj predlogov, ki so po našem mnenju  potrebni za izboljšanje stanja prometa. Nanašajo se na urejanje motornega, kolesarskega in peš prometa ter na javni potniški promet.

Novo mesto je občinsko in regionalno središče, kar pomeni, da je število uporabnikov prometnega omrežja veliko. Mešajo se prometne poti tako prebivalcev mesta kot dnevnih migrantov.

V tem pogledu je KS Majde Šilc še posebej izpostavljena, saj je umeščena ob novomeško obvoznico, kjer se odvija tranzitni promet na relaciji od avtoceste v smeri Bele krajine ter med dve veliki podjetji, tovarno avtomobilov Revoz in tovarno zdravil Krka.

Zaradi lege med glavnimi cestami in posledično iskanja bližnjic je v KS Majde Šilc na določenih cestah zelo povečan promet. To povečuje prometna varnostna tveganja, povečuje onesnaženje in hrup. 

Značilnost KS Majde Šilc je tudi veliko število večstanovanjskih stavb, kar pomeni, da gre za zgoščeno urbano poselitev na tem območju.

Zaradi napačnega prostorskega načrtovanja v preteklosti in s tem povezanih prometnih poti je nekaj ulic močno obremenjenih s prometom. Ozke in nepregledne ulice se uporabljajo kot edini dostop za veliko število stanovalcev.

Z namenom zmanjšanja avtomobilskega prometa in povečanjem drugih trajnostnih oblik prometa želimo v KS Majde Šilc prispevati tudi k izboljšanju stanja okolja, predvsem z zmanjšanjem hrupa in prašnih delcev.

Predlogi so naslednji.

MOTORNI PROMET

  • Zmanjšanje tranzitnega prometa na odseku med obvoznico pri Ragovem in križiščem v Kandiji, saj je frekvenca vozil prevelika. Posledično se je škoda na asfaltnih površinah močno povečala, odsek pa je znan tudi po prekoračitvah hitrosti, še posebej na delu med Ragovim in trgovino na Ragovski ulici. Prometna varnost je s tem slaba, stanje pa nedopustno, saj gre obenem tudi za šolsko pot.
  • Zagotoviti čim prejšnjo ločeno povezavo z Žibertovega hriba do obvoznice pri Drgančevju in s tem realizacijo po veljavnem OLN Univerzitetni kampus Novo mesto, z namenom zmanjšanja tranzitnega prometa na Ulici Marjana Kozine ter obenem stanovalcem Žibertovega hriba omogočiti hitrejšo navezavo na obvoznico oziroma na primarno cestno mrežo. Območje Žibertovega hriba predstavlja območje urbane pozidave z višjo gostoto stanovanj in posledično z višjo frekvenco prometnih tokov kot je bilo prvotno načrtovano. Celotno območje s prometnega vidika predstavlja dolgo slepo ulico brez alternativnih izhodov, kar se je v primeru intervencij in izrednih dogodkov izkazalo za problematično z vidika varovanja zdravja ljudi in premoženja. Morebitni požar npr. na začetku Ulice Marjana Kozine pomeni, da do svojih domov ne more okrog 300 stanovalcev, hkrati pa z območja ni možen dostop do nekoga, ki urgentno potrebuje zdravniško pomoč ali prevoz z rešilcem. Obstoječa ureditev v opisanih razmerah predstavlja »tempirano bombo« in s tem problematiko, ki jo je treba začeti prioritetno reševati.
  • Zmanjšati tranzitni promet na Ulici Ilke Vašte, ki se uporablja kot bližnjica v prometnih konicah.
  • Vzpostavitev sistema parkiraj in se pelji P + R bodisi že na izvozu z avtoceste v Mačkovcu ali na Ragovem (npr. na površinah med Ragovim pri gostinskem lokalu in obvoznico) z namenom, da se pot tranzitnih uporabnikov skrajša tako, da v nadaljevanju poti npr. do centra Novega mesta uporabijo mestni avtobus ali kolo.
  • Čim prejšnja realizacija rekonstrukcije oziroma prenove ceste med Ragovim in križiščem Kandija, saj je vozišče močno uničeno in posledično nevarno za vožnjo.

KOLESARSKI PROMET

-    Čim prejšnja realizacija rekonstrukcije oziroma prenove ceste med Ragovim ter Grabnom in križiščem Kandija, saj je cilj, da se kolesarsko omrežje razširi do obvoznice in posledično poveča število uporabnikov, ki kolesarijo (npr. do tovarne zdravil Krka).

  • Urediti dodatne postaje za mestno kolo npr. na Grabnu oziroma Ragovem, v Kandijskem križišču oziroma na Jakčevi ulici ter na Kandijski cesti z namenom, da se spodbudi večje število ljudi k uporabi koles.

PEŠ PROMET

  • Ureditev površin za pešce v vseh stanovanjskih ulicah skladno s prostorskimi možnostmi (pasovi za pešce ali pločniki) z namenom povečanja varnosti pešcev.
  • Že pripravljene projekte (npr. na ulici Marjana Kozine) čim prej realizirati.

JAVNI POTNIŠKI PROMET

  • Vzpostavitev nove krožne linije Ragovo – Kandija – Bršljin – križišče »tabletka« - Ragovo, ki se vključi v sistem P+R.
  • Popraviti poteke voženj mestnih avtobusov tako, da bodo časovno smiselne (primer linija 4 naj se iz Bršljina vrne nazaj po isti poti, po Kandijski in Ragovski ulici in ne čez Plavo laguno do Mačkovca, saj uporabnik zjutraj do službe na relaciji Ragovska ulica - Bršljin potrebuje okrog 15 minut, pot nazaj pa traja okrog 45 minut, da se vrne na izhodiščno točko. Naj bo cilj voženj z mestnim avtobusom v smislu 15 minutnega mesta, skladno z zadnjimi urbanističnimi smernicami.
  • Karta za mestni avtobus naj omogoča vožnjo tudi z vlakom na območju Novega mesta (postaje Bršljin, Center, Kandija, Šmihel) z namenom hitrejšega potovanja do želenega cilja znotraj mesta.
  • Skupaj z MONM in podjetji, predvsem večjimi kot sta obe tovarni (Revoz, Krka) spremeniti trenutno prometno politiko in povečati motiviranost zaposlenih, ki stanujejo v KS Majde Šilc, da se poslužujejo trajnostnih oblik prometa, z namenom zmanjšanja prihodov na delo z avtomobilom.
  • Umestitev avtobusnega postajališča mestnega prometa v bližini križišča Ragovske ulice z  Ulico Marjana Kozine. Najbližja postaja je trenutno pri trgovini na Ragovski ulici, vendar je zaradi velike višinske razlike stanovalci z zgornje ležečih delov, sploh starejši, manj uporabljajo. Postajališče na predlagani lokaciji bi precej povečalo dostopnost javnega potniškega prometa prebivalcem tega dela KS Majde Šilc.

 

Za več pojasnil sta na voljo naša člana sveta KS Ksenija Avsec in Avgust Vrščaj, pripravljavca tega dopisa. Upamo, da boste naše predloge preučili z vidika izboljšanja predloga OCPS.

 

Lepo pozdravljeni.

Novo mesto, 18. 9. 2024

    Adolf Zupan, predsednik sveta KS

 

novice

11. december, KS Majde Šilc
 Delo PGD Šmihel v letu 2024

Delo PGD Šmihel v letu 2024

Leto 2024 se počasi poslavlja in gasilci PGD Šmihel so bili tudi v letošnjem letu zelo dejavni. Poskrbeli so, da smo se z njihovo pomočjo počutili varno tudi v težkih trenutkih. Preberite njihovo letno poročilo.

več >

11. december, KS Majde Šilc
 NOV NAČIN ZBIRANJA KOMUNALNIH ODPADKOV V MESTNI OBČINI NOVO MESTO

NOV NAČIN ZBIRANJA KOMUNALNIH ODPADKOV V MESTNI OBČINI NOVO MESTO

V vsakem gospodinjstvu nastanejo komunalni odpadki. Za ravnanje z njimi je odgovorna Komunala kot gospodarska javna služba. KAKO SEDAJ ZBIRAMO KOMUNALNE ODPADKE? Sedanji način zbiranja komunalnih odpadkov v Mestni občini Novo je integralni. To pomeni, da več gospodinjstev oddaja odpadke na skupnem prevzemnem mestu.

več >

03. december, KS Majde Šilc
 Zaklonišča v MO Novo mesto

Zaklonišča v MO Novo mesto

Na KS Majde Šilc se je obrnila prebivalka naše KS z vprašanjem, kje v KS Majde Šilc so zaklonišča. V nadaljevanju podajamo odgovor pristojnih z občine.

več >

03. december, KS Majde Šilc
 Za učinkovitejšo ločevanje v prihodnjem letu sprememba zbiranja odpadkov

Za učinkovitejšo ločevanje v prihodnjem letu sprememba zbiranja odpadkov

Na 17. redni seji občinskega sveta so se novomeški svetniki seznanili z načrtovano Strategijo prehoda na individualni način zbiranja komunalnih odpadkov v Mestni občini Novo mesto, ki v letu 2025 napoveduje spremembo obstoječega integralnega sistema, ko več gospodinjstev oddaja odpadke na skupnem prevzemnem mestu, v individualni sistem zbiranja, ...

več >

03. december, KS Majde Šilc
 Sistem individualnega zbiranja komunalnih odpadkov v Mestni občini Novo mesto

Sistem individualnega zbiranja komunalnih odpadkov v Mestni občini Novo mesto

Vabljeni k branju prispevka podjetja Komunala, d. o. o.

več >

01. december, KS Majde Šilc
 Zapisnik 10. seje KS Majde Šilc (16. 10. 2023)

Zapisnik 10. seje KS Majde Šilc (16. 10. 2023)

10. seja Sveta KS je bila v sredo, 16. 10. 2023, z začetkom ob 18.30 v prostorih KS.

več >

01. december, KS Majde Šilc
 Zapisnik 8. seje KS Majde Šilc (7. 7. 2023)

Zapisnik 8. seje KS Majde Šilc (7. 7. 2023)

8. seja Sveta KS je na korespondenčni način potekala v času od 7. 7. do 10. 7. 2023 do 12. ure.

več >

01. december, KS Majde Šilc
 Zapisnik 9. seje KS Majde Šilc (23. 8. 2023)

Zapisnik 9. seje KS Majde Šilc (23. 8. 2023)

9. seja Sveta KS je bila v sredo, 23. 8. 2023, z začetkom ob 18. uri v prostorih KS.

več >

01. december, KS Majde Šilc
 Zapisnik 6. seje KS Makde Šilc (11. 4. 2023)

Zapisnik 6. seje KS Makde Šilc (11. 4. 2023)

6. seja Sveta KS je bila v torek, 11. 4. 2023, z začetkom ob 19.15 v prostorih KS.

več >

01. december, KS Majde Šilc
 Zapisnik 5. seje KS Majde Šilc (13. 3. 2023)

Zapisnik 5. seje KS Majde Šilc (13. 3. 2023)

5. seja Sveta KS je bila v ponedeljek, 13. 3. 2023, z začetkom ob 17.30 v prostorih KS.

več >