zemljevid krajevnih skupnosti

Predlogi naše KS glede Občinske celostne prometne strategije

datum: 22. 09. 2024

Tudi KS Majde Šilc je prispevala svoje predloge k Celostni občinski prometni strategiji.

Tako smo v dopisu nanizali kar nekaj konkretnih predlogov, ki naj bi izboljšali perečo prometno problematiko v naši krajevni skupnosti. Dopis objavljamo v celoti.

Občinska celostna prometna strategija - predlogi

Svet KS Majde Šilc se je na svoji 18. seji 16. 9. 2024 seznanil s predlogom občinske celostne prometne strategije (OCPS) in po razpravi oblikoval nekaj predlogov, ki so po našem mnenju  potrebni za izboljšanje stanja prometa. Nanašajo se na urejanje motornega, kolesarskega in peš prometa ter na javni potniški promet.

Novo mesto je občinsko in regionalno središče, kar pomeni, da je število uporabnikov prometnega omrežja veliko. Mešajo se prometne poti tako prebivalcev mesta kot dnevnih migrantov.

V tem pogledu je KS Majde Šilc še posebej izpostavljena, saj je umeščena ob novomeško obvoznico, kjer se odvija tranzitni promet na relaciji od avtoceste v smeri Bele krajine ter med dve veliki podjetji, tovarno avtomobilov Revoz in tovarno zdravil Krka.

Zaradi lege med glavnimi cestami in posledično iskanja bližnjic je v KS Majde Šilc na določenih cestah zelo povečan promet. To povečuje prometna varnostna tveganja, povečuje onesnaženje in hrup. 

Značilnost KS Majde Šilc je tudi veliko število večstanovanjskih stavb, kar pomeni, da gre za zgoščeno urbano poselitev na tem območju.

Zaradi napačnega prostorskega načrtovanja v preteklosti in s tem povezanih prometnih poti je nekaj ulic močno obremenjenih s prometom. Ozke in nepregledne ulice se uporabljajo kot edini dostop za veliko število stanovalcev.

Z namenom zmanjšanja avtomobilskega prometa in povečanjem drugih trajnostnih oblik prometa želimo v KS Majde Šilc prispevati tudi k izboljšanju stanja okolja, predvsem z zmanjšanjem hrupa in prašnih delcev.

Predlogi so naslednji.

MOTORNI PROMET

  • Zmanjšanje tranzitnega prometa na odseku med obvoznico pri Ragovem in križiščem v Kandiji, saj je frekvenca vozil prevelika. Posledično se je škoda na asfaltnih površinah močno povečala, odsek pa je znan tudi po prekoračitvah hitrosti, še posebej na delu med Ragovim in trgovino na Ragovski ulici. Prometna varnost je s tem slaba, stanje pa nedopustno, saj gre obenem tudi za šolsko pot.
  • Zagotoviti čim prejšnjo ločeno povezavo z Žibertovega hriba do obvoznice pri Drgančevju in s tem realizacijo po veljavnem OLN Univerzitetni kampus Novo mesto, z namenom zmanjšanja tranzitnega prometa na Ulici Marjana Kozine ter obenem stanovalcem Žibertovega hriba omogočiti hitrejšo navezavo na obvoznico oziroma na primarno cestno mrežo. Območje Žibertovega hriba predstavlja območje urbane pozidave z višjo gostoto stanovanj in posledično z višjo frekvenco prometnih tokov kot je bilo prvotno načrtovano. Celotno območje s prometnega vidika predstavlja dolgo slepo ulico brez alternativnih izhodov, kar se je v primeru intervencij in izrednih dogodkov izkazalo za problematično z vidika varovanja zdravja ljudi in premoženja. Morebitni požar npr. na začetku Ulice Marjana Kozine pomeni, da do svojih domov ne more okrog 300 stanovalcev, hkrati pa z območja ni možen dostop do nekoga, ki urgentno potrebuje zdravniško pomoč ali prevoz z rešilcem. Obstoječa ureditev v opisanih razmerah predstavlja »tempirano bombo« in s tem problematiko, ki jo je treba začeti prioritetno reševati.
  • Zmanjšati tranzitni promet na Ulici Ilke Vašte, ki se uporablja kot bližnjica v prometnih konicah.
  • Vzpostavitev sistema parkiraj in se pelji P + R bodisi že na izvozu z avtoceste v Mačkovcu ali na Ragovem (npr. na površinah med Ragovim pri gostinskem lokalu in obvoznico) z namenom, da se pot tranzitnih uporabnikov skrajša tako, da v nadaljevanju poti npr. do centra Novega mesta uporabijo mestni avtobus ali kolo.
  • Čim prejšnja realizacija rekonstrukcije oziroma prenove ceste med Ragovim in križiščem Kandija, saj je vozišče močno uničeno in posledično nevarno za vožnjo.

KOLESARSKI PROMET

-    Čim prejšnja realizacija rekonstrukcije oziroma prenove ceste med Ragovim ter Grabnom in križiščem Kandija, saj je cilj, da se kolesarsko omrežje razširi do obvoznice in posledično poveča število uporabnikov, ki kolesarijo (npr. do tovarne zdravil Krka).

  • Urediti dodatne postaje za mestno kolo npr. na Grabnu oziroma Ragovem, v Kandijskem križišču oziroma na Jakčevi ulici ter na Kandijski cesti z namenom, da se spodbudi večje število ljudi k uporabi koles.

PEŠ PROMET

  • Ureditev površin za pešce v vseh stanovanjskih ulicah skladno s prostorskimi možnostmi (pasovi za pešce ali pločniki) z namenom povečanja varnosti pešcev.
  • Že pripravljene projekte (npr. na ulici Marjana Kozine) čim prej realizirati.

JAVNI POTNIŠKI PROMET

  • Vzpostavitev nove krožne linije Ragovo – Kandija – Bršljin – križišče »tabletka« - Ragovo, ki se vključi v sistem P+R.
  • Popraviti poteke voženj mestnih avtobusov tako, da bodo časovno smiselne (primer linija 4 naj se iz Bršljina vrne nazaj po isti poti, po Kandijski in Ragovski ulici in ne čez Plavo laguno do Mačkovca, saj uporabnik zjutraj do službe na relaciji Ragovska ulica - Bršljin potrebuje okrog 15 minut, pot nazaj pa traja okrog 45 minut, da se vrne na izhodiščno točko. Naj bo cilj voženj z mestnim avtobusom v smislu 15 minutnega mesta, skladno z zadnjimi urbanističnimi smernicami.
  • Karta za mestni avtobus naj omogoča vožnjo tudi z vlakom na območju Novega mesta (postaje Bršljin, Center, Kandija, Šmihel) z namenom hitrejšega potovanja do želenega cilja znotraj mesta.
  • Skupaj z MONM in podjetji, predvsem večjimi kot sta obe tovarni (Revoz, Krka) spremeniti trenutno prometno politiko in povečati motiviranost zaposlenih, ki stanujejo v KS Majde Šilc, da se poslužujejo trajnostnih oblik prometa, z namenom zmanjšanja prihodov na delo z avtomobilom.
  • Umestitev avtobusnega postajališča mestnega prometa v bližini križišča Ragovske ulice z  Ulico Marjana Kozine. Najbližja postaja je trenutno pri trgovini na Ragovski ulici, vendar je zaradi velike višinske razlike stanovalci z zgornje ležečih delov, sploh starejši, manj uporabljajo. Postajališče na predlagani lokaciji bi precej povečalo dostopnost javnega potniškega prometa prebivalcem tega dela KS Majde Šilc.

 

Za več pojasnil sta na voljo naša člana sveta KS Ksenija Avsec in Avgust Vrščaj, pripravljavca tega dopisa. Upamo, da boste naše predloge preučili z vidika izboljšanja predloga OCPS.

 

Lepo pozdravljeni.

Novo mesto, 18. 9. 2024

    Adolf Zupan, predsednik sveta KS

 

novice

01. oktober, KS Majde Šilc
 Popravljen dovoz do Vrtca Ciciban na Ragovski

Popravljen dovoz do Vrtca Ciciban na Ragovski

Po večmesečnih prošnjah pristojnim so pred dnevi vendarle popravili uniceno cestišče pri Vrtcu Ciciban.

več >

01. oktober, KS Majde Šilc
 Sanirana pot v Ragov log

Sanirana pot v Ragov log

Pristojni na novomeški občini in komunali so držali obljubo in v kratkem času popravili uničeno pešpot v Ragov log.

več >

22. september, KS Majde Šilc
 Srečanje s prebivalci spodnjega dela Ragovske ulice

Srečanje s prebivalci spodnjega dela Ragovske ulice

Člani sveta KS Majde Šilc so se na delovnem sestanku srečali s prebivalci spodnjega dela Ragovske ulice in Ulice v Ragov log. Stanovalci so izrazili zadovoljstvo z informiranjem o načrtih za obnovo kanalizacije in celovite ureditve zgornje površine ulice, še posebej pa s prizadevanji krajevne skupnosti za več parkirnih prostorov.

več >

22. september, KS Majde Šilc
 Predlogi naše KS glede Občinske celostne prometne strategije

Predlogi naše KS glede Občinske celostne prometne strategije

Tudi KS Majde Šilc je prispevala svoje predloge k Celostni občinski prometni strategiji.

več >

22. september, KS Majde Šilc
 Miti in resnice o prehranskih dopolnilih - delavnica

Miti in resnice o prehranskih dopolnilih - delavnica

Vabljeni na delavnico o mitih in resnicah o prehranskih dopolnilih.

več >

22. september, KS Majde Šilc
 Onesnažen zrak v Novem mestu - pismo županu

Onesnažen zrak v Novem mestu - pismo županu

KS Majde Šilc je pisal županu Mestne občine Novo mesto glede onesnaženega zraka v dolenjski prestolnici in predlagal sprejem celostne strategije občine za izboljšanje kakovosti zraka v letu 2025.

več >

22. september, KS Majde Šilc
 Dež odplavlja makadamske poti ...

Dež odplavlja makadamske poti ...

Nedavo obilno deževje je v KS Majde Šilc povzročilo kar nekaj nevšečnosti. Tako novomeška komunala kot krajevna skupnost in občina tovrstne zadeve popisujejo in popravljajo.

več >

15. september, KS Majde Šilc
 Prenova spodnjega dela Ragovske ulice in ulice V Ragov log

Prenova spodnjega dela Ragovske ulice in ulice V Ragov log

Spoštovani sokrajani spodnjega dela Ragovske ulice in ulice V Ragov log, v ponedeljek, 16. 9. 2024, ob 17. uri vas vabimo na pogovor pred blokom Ragovska 9 oz. 7, na katerem vas bomo informirali o pripravi projekta obnove kanalizacije, še posebej pa o prizadevanjih KS za ureditev spodnjega dela ulice tudi na njenem vidnem delu.

več >

12. september, KS Majde Šilc
 Sodelujte s predlogi glede občinske prometne strategije

Sodelujte s predlogi glede občinske prometne strategije

Vse krajane Krajevne skupnosti Majde Šilc vabimo, da se s svojimi predlogi udeležite javnih razprav o novomeški prometni strategiji.

več >

04. september, KS Majde Šilc
 Skupaj za zdravje v Olimpijskem centru Novo mesto

Skupaj za zdravje v Olimpijskem centru Novo mesto

V okviru Evropskega tedna mobilnosti vas v četrtek, 19. 9. 2024, od 11. do 17. ure vabimo v Olimpijski center Novo mesto (Zaloška cesta 20, Novo mesto) na dogodek Skupaj za zdravje, na katerem se boste lahko brezplačno razgibali, sprostili in preverili svoje zdravstveno stanje.

več >