vodilna slika

Javna razgrnitev in javna obravnava dopolnjenega osnutka sprememb in dopolnitev Lokacijskega načrta za rekonstrukcijo Ljubljanske ceste v NM - regionalne ceste R3-651

datum: 01. 07. 2010

Skozi Novo mesto poteka del državne ceste R3-651, odsek 0252 Karteljevo - Novo mesto (Bučna vas). Ta je bila z Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o...

Skozi Novo mesto poteka del državne ceste R3-651, odsek 0252 Karteljevo - Novo mesto (Bučna vas). Ta je bila z Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o kategorizaciji državnih cest (Uradni list RS, št. 116/07) prekategorizirana iz glavne ceste drugega reda (G2 105) v regionalno cesto tretjega reda (R3-651). Cesta se od krožnega križišča proti mestnemu jedru nadaljuje kot lokalna cesta LG 299261.
Regionalna cesta R3-651 se ureja z Lokacijskim načrtom za rekonstrukcijo Ljubljanske ceste v Novem mestu - glavne ceste G2-105 oziroma z njegovimi spremembami in dopolnitvami, ki so bile sprejete z občinskim odlokom v juliju 2007 (Uradni list RS, št. 68/07). Po lokacijskem načrtu za rekonstrukcijo je predviden preboj čez vzpetino Tržič in zaprtje Tržiške ulice.

Krožno križišče Bučna vas, v katerem se stikajo Ljubljanska cesta, Tržiška ulica, Mirnopeška in Andrijaničeva cesta ter ulica Velika Bučna vas, je bilo zgrajeno v sklopu projekta izgradnje severne obvoznice Novega mesta (Andrijaničeva in Mirnopeška cesta).

Mestna občina Novo mesto je v Občinskem prostorskem načrtu Mestne občine Novo mesto
opredelila dolgoročni prostorski razvoj Novega mesta kot središča funkcijske regije, središča nacionalnega pomena in regionalnega ter občinskega središča. Republika Slovenija pripravlja državni prostorski načrt 3. razvojne osi (južni del: NM - meja z R Hrvaško), v okviru katerega se na odseku 1 od avtoceste A2 Ljubljana obrežje do priključka Maline načrtuje tudi novomeški obroč. Oba prostorska načrta dolgoročno opredeljujeta razvoj prometnega omrežja na območju Novega mesta in širše, zato je Mestna občina Novo mesto naročila izdelavo prometne študije Novega mesta z navezavo na variantne poteke 3. razvojne osi v območju mesta Novo mesto (Omega consult, junij 2008). Študija je pokazala, da se bo prometni pomen severne obvoznice še povečeval, s tem pa se bo povečeval tudi promet v krožnem križišču Bučna vas.

Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste, je 14. 4. 2009 Mestni občini Novo mesto posredovalo pobudo, da se prične s postopkom sprememb in dopolnitev občinskega prostorskega akta. Glavni namen priprave sprememb in dopolnitev Odloka o lokacijskem načrtu rekonstrukcijo Ljubljanske ceste v Novem mestu - regionalne ceste R3 651 (v nadaljevanju: SDLN) je zagotovitev ustreznega priključevanja novega območja za trgovsko dejavnost na državno prometno omrežje ter zagotovitev ustreznega nivoja prometnih uslug na obravnavanem območju ob koncu planske dobe leta 2029.

Okvirno ureditveno območje
Z načrtovanimi ureditvami v SDLN se na novo ureja odsek Ljubljanske ceste, to je del državne ceste od km 2.425 do km 3.060 in del občinske ceste (od km 3.060 do km 3.190).
Vsebina načrtovanih ureditev v SDLN je:
- rekonstrukcija krožnega križišča (z zunanjim radijem 70 m) v skladu s potrebnimi elementi glede na predvideno povečanje prometnih obremenitev;
- rekonstrukcija priključkov krožnega križišča in umestitev novega priključka za predviden trgovski center;
- rekonstrukcija dela Andrijaničeve ceste z ureditvijo priključka na lokacijo predvidenega trgovskega centra in umestitvijo avtobusnih postajališč;
- za novo situacijo se predvidi aktivna protihrupna zaščita od km 2.744 do krožišča in ob severni strani Andrijaničeve ceste med krožiščem in novim uvozom v predviden trgovski center, s tem, da se pusti vrzeli za prečkanje pešca in kolesarja na Tržiško cesto in obstoječo Ljubljansko cesto, del obstoječe aktivne protihrupne zaščite pa se zaradi novih ureditev poruši;
- rušitev nekaterih objektov ob načrtovanih posegih;
- vmesna prečna cesta, preko katere se novogradnja Ljubljanske ceste navezuje z novim križiščem na obstoječo Ljubljansko cesto na zahodu in na obstoječo Tržiško ulico na vzhodu ostane na enaki lokaciji. Dodatno se predvidijo pasovi za leve zavijalce ter pločnik za pešce na južni strani ceste na kraku 1B. Posledično se nekoliko spremeni lokacija avtobusnih postajališč na Ljubljanski cesti ob križišču;
- na Ljubljanski cesti južno od krožnega križišča sta načrtovani novi avtobusni postajališči.

Sama navezava trgovskega centra na državno cestno omrežje je obdelana v 2. fazah, in sicer:
- Faza 1: je glede na časovno izvedbo rekonstrukcije Ljubljanske ceste razdeljena na etapo 1, ki upošteva izgradnjo TC pred izvedbo nove Ljubljanske ceste (obstoječe stanje) in etapo 2, ki upošteva izgradnjo TC po izvedbi nove Ljubljanske ceste (z zaprtjem Tržiške ulice),
- Faza 2 (končno stanje): poleg navezave vključuje tudi rekonstrukcijo obstoječega šestkrakega krožnega križišča.

Javno naznanilo o javni razgrnitvi in javni obravnavi

Dopolnjen osnutek odloka SDLN

Ureditvena situacija: 1. faza, 1. etapa

Ureditvena situacija 1.faza 2.etapa

Izsek iz OPN

Izsek iz veljavnega LN

Ureditvena situacija 2. faza (končna situacija)

Območje SDLN na obstoječem parcelnem stanju

Prikaz vplivov in povezav s sosednjimi območji

KPP

Komunalna situacija

Varovanje okolja

Načrt parcelacije

Povzetek za javnost (tekst)

Povzetek za javnost (grafika)

nazaj