vodilna slika

1. skupna seja Občinskih svetov občin Dolenjske in Bele krajine

datum: 23. 12. 2015

Člani občinskih svetov 15 občin Dolenjske in Bele krajine so včeraj na skupni seji v veliki dvorani Kulturno kongresnega centra Občine Dolenjske Toplice odločno izrazili skupen protest nad aktualnimi državnimi odločitvami, ki neposredno vplivajo na delo in življenje občanov v teh občinah.

Novo mesto, 23. 12. 2015 – Člani občinskih svetov 15 občin Dolenjske in Bele krajine so včeraj na skupni seji v veliki dvorani Kulturno kongresnega centra Občine Dolenjske Toplice odločno izrazili skupen protest nad aktualnimi državnimi odločitvami, ki neposredno vplivajo na delo in življenje občanov v teh občinah. Brez glasu proti so sprejeli sklep, s katerim odločno nasprotujejo potrjeni višini povprečnine, načinu izravnave sredstev nad primerno porabo in opredelitvi sredstev za sofinanciranje investicij občinam, kot jih določajo 54. člen, 55. člen in 56. člen sprejetega Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2016 in 2017.

 

Člani občinskih svetov občin Črnomelj, Dolenjske Toplice, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Semič, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje in Žužemberk so s skupnim sklepom izrazili odločno nasprotovanje potrjeni višini povprečnine, načinu izravnave sredstev nad primerno porabo in opredelitvi sredstev za sofinanciranje investicij občinam, kot jih določajo 54. člen, 55. člen in 56. člen sprejetega Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2016 in 2017.

 

Svetnice in svetniki so zahtevali, da se 54., 55. in 56. člen Zakona o izvrševanju proračuna RS za leti 2016 in 2017 spremenijo tako, da se glasijo:

 

»54. člen

Višina povprečnine za leto 2016 znaša 536,00 evra na prebivalca.

Višina povprečnine za leto 2017 znaša 536,00 evra na prebivalca.

 

55. člen

Se črta.

 

56. člen

V letu 2016 se del sredstev za sofinanciranje investicij občin zagotavlja v višini 4% skupne primerne porabe občin, ob upoštevanju, da 1 % teh sredstev predstavlja nadomestilo dela sredstev za sofinanciranje investicij iz leta 2015.

V letu 2017 se del sredstev za sofinanciranje investicij občin zagotavlja v višini 4% skupne primerne porabe občin. Delež sredstev, ki ga bo občina porabila za namene vračila obveznosti po 23. členu ZFO-1, se ne uvršča v načrt razvojnih programov državnega proračuna, pri čemer se za pridobitev osnove za sklenitev pogodbe o sofinanciranju smiselno uporabijo določbe četrtega in petega odstavka 23. člena ZFO-1. Sredstva investicijskega transferja se lahko v skladu s 23. in 21. členom ZFO-1 uporabijo tudi za plačilo tistih stroškov projektov strukturne in kohezijske politike Evropske unije, ki so nujno potrebni za izvedbo projekta, vendar jih organ upravljanja ne prepozna kot upravičene stroške. Med te stroške pa sodi tudi nepovračljiv davek na dodano vrednost, plačan v zvezi z njimi.«

 

Višina povprečnine in sofinanciranje občinskih investicij sta med najpomembnejšimi viri lokalnih skupnosti iz državnega proračuna za leti 2016 in 2017. Iz naslova povprečnin občina financira izvajanje izvirnih in prenesenih nalog, ki jih morajo občine izvajati v skladu s sprejeto zakonodajo. Te naloge so vezane predvsem na zagotavljanje javnih služb in izvajanje javnih programov na področju predšolske vzgoje, osnovnega šolstva, zdravstvenega varstva in zdravstvenega zavarovanja, socialnega varstva, kulture ipd.

 

Vlada RS sicer že nekaj let znižuje povprečnino, čeprav bi, po izračunih Ministrstva za finance, glede na zakonsko opredeljene naloge morala znašati že 652 EUR. V prvi polovici leta 2015 je povprečnina znašala 525 EUR, v drugi polovici pa 519 EUR. Zaradi nenehnega zniževanja višine povprečnine v zadnjih letih (v letu 2011 je znašala 554,5 EUR, kar primerjalno z letom 2015 pomeni upad za približno 7 %), ta ne zadošča niti za pokrivanje tekočih stroškov občine. Praviloma bi moralo znižanju povprečnine nujno slediti tudi znižanje stroškov oz. obsega izvajanja zakonskih nalog občin, kar pa se ne izvaja. Poleg tega je država po drugem letu gospodarske rasti za plače javnih uslužbencev namenila dodatnih 148 milijonov EUR, pri čemer teh sredstev ni v celoti zagotovila v proračunu. V kolikor država ne zagotovi dodatnih sredstev, pomeni, da morajo ta denar zagotoviti občine z razporeditvami znotraj občinskih proračunov - v Mestni občini Novo mesto to npr. na letni ravni pomeni 400.000 EUR.


Več informacij na voljo v priponkah.

Priloga 1a

Priloga 1b

Priloga 1c

Priloga 1d

Priloga 2

 

Kabinet župana

 

DSC 0107

DSC 0113.JPG

DSC 0130.JPG

nazaj